Posted by: Hadi Mottaghi Category: دانش حرفه ای Comments: 0

 

 

 

 

 

 

 

اگر مدتی است که تعویض روغن جهت خودرو BMW خود انجام نداده اید. ممکن است دفعه آینده که روغن موتور BMW را از 5W-30 به 0W-30 تغییر دهید؛ غافلگیر شوید.

در اینجا GTVAuto.com، ما عاشق محصولات Mobil1 هستیم. اگر هنوز کاملاً تغییر رویه نداده اید، وقت آن است که آنها را امتحان کنید. ضمنا، ما متوجه هستیم که برخی از مشتریان ما دوست دارند از روغن موتور اصلی BMW استفاده کنند. اگر در این دسته قرار می گیرید، می توانید از محصول دیگری در تعویض روغن بعدی خود استفاده کنید.

 

 

 

 

 

گرت، مدیر کاتالوگ BMW , تغییر روغن 5W-30(LL-01) به 0W-30(LL-01FE) را توضیح می دهد. محصول جدید 0W-30”FE” با افزایش بهینه و اقتصادری مصرف سوخت شما باید بهتر از موتور خودرو شما در زمان استارت های سرد محافظت کند. اگر با نامگذاری روغن موتور آشنا نیستید، عدد اول “OW” مشخص می کند که روغن در هنگام سرد بودن چقدر خوب جریان دارد (ویسکوزیته). عدد دوم ویسکوزیته را زمانی که موتور تا دمای کارکرد (210 درجه فارنهایت معادل 99 درجه سانتیگراد) است مشخص می کند. در زمان سرد باعث می شود روغن آزادانه تر جریان داشته باشد؛ و روغن زودتر به سطوح داخلی موتور برسد، که آن قسمت های داخلی را سریعتر روانکاری و محافظت می کند. این همچنین به موتور اجازه می دهد تا در زمانی که موتور به دمای بالا می رسد، عملکرد کارآمدتری (با اصطکاک کمتر) داشته باشد. در طول عمر ماشین شما، این عمل می تواند بازده کلی سوخت شما را افزایش دهد. BMW در سال 2016 الزامات ویسکوزیته روغن خود را برای بسیاری از موتورهای توربوشارژ جدیدتر تغییر داد، اما در اواخر سال 2018، ذخیره و سهام عمده روغن موتورهای 5W-30 LL-01/LL-04 تخلیه گردید. با حرکت رو به جلو، فقط مشخصات جدید روغن LL-01 FE و LL12FE در روغن موتور اصلی BMW Twin Power Turbo موجود خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

برای اکثر افراد، این تغییر توسط BMW هیچ تاثیر واقعی بر آنچه شما باید انجام دهید نخواهد داشت. تنها تغییری که متوجه خواهید شد این است که بطری های روغن جدید شما دارای شماره قطعه جدید و نامگذاری جدید هستند. از آنجایی که احتمالاً در شرف تعویض روغن هستید، دستورالعمل‌های مفید Nate را در مورد نحوه صحیح ریختن روغن بدون سرریز روغن بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *